Statusupdate 28-02-2011 / Stemwijzer - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Daan Huberts - WaarBenJij.nu Statusupdate 28-02-2011 / Stemwijzer - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Daan Huberts - WaarBenJij.nu

Statusupdate 28-02-2011 / Stemwijzer

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

28 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Daan; Is goed bezig, heeft vandaag alleen gestudeerd en gesport, that is it. Gisteren gehiked op de Ben Vane, aan de westkust van Loch Lomond (googlen, prachtig). Dat is nog eens dat je het hebt over 'berg', lag zelfs nog een beetje sneeuw. Daarna erg gezellig wat gegeten in Tarbet. Aan de foto's wordt gewerkt.

Weer; Magnifastasprachtig. Gisteren hebben we het gepresteerd om een beetje te verbranden, in Februari, in Schotland (!). Lijkt net lente hier. Als de voorspellingen voor de rest van de week kloppen lopen we vrijdag in t-shirt. Voor de Schotten is het nog het leukste dat het ondertussen in Londen regent, daar kunnen ze zich erg vrolijk om maken.

Agenda; Essays. En Essays. Morgen Pubquiz, en als het lukt dit weekend mee met de mountaineering club naar Torridon :-).

Politiek; Heb niemand gemachtigd voor de statenverkiezingen, ook geen tijd gehad om me te verdiepen in de Gelderse staten. Stemadvies; doen we niet aan, stem vooral op de provinciaal van uw keuze.

Commentaar; doen we wel aan.

Limburg; Geen sterke voorkeuren. Eigenlijk zijn al die statenleden het wel wel met elkaar eens, Alfa moet blijven en Jack Poels is unne lollige vent. Laurence Stassen (PVV) is wel grappig als anti-politica. Als Europarlementarier uit Brussel / Straatsburg (waar niemand haar kent) gaat ze haar 'baan' combineren met het statenlidmaatschap in Maastricht (waar een aantal mensen haar niet willen kennen). Moet dus goed kunnen multitasken, hard kunnen rijden (130...) en erg strak kunnen plannen. Misschien dat dubbele salaris aan een privesecretaris besteden. Wat ook niet helpt is dat de PVV zowel tegen de provinciale bestuurslaag- alsook extreem eurosceptisch is.

Landelijk; Sterke voorkeur voor alles wat links van het CDA ligt. Volgens opiniepeiler Rufus de Kat (hier in huis) valt het verlies van het CDA mee, de winst van de PVV tegen en wordt niet de VVD maar de PVDA de grootste. Met 37 - 38 zetels verliest de coalitie nipt haar meerderheid. Ook is de kans dat een random bloglezer dit uberhaupt interesseert procentueel kleiner dan het aandeel alcohol in Bunnahabhain single malt (de 12 year old, tip).

Door essays, carnaval en mountaineeringweekend doet ik even een week niet bloggen. Spreek u weer a.s. aswoensdag ;-).

See you!

UPDATE; Wat een toeval. Zou Laurence dit blog dan ook lezen? ;-). Zie het interview in de volkskrant van vandaag / volkskrant.nl

• 01 Maart 2011 - 22:26

Lieske:

Hmm.. links van het CDA.. Met jou kan ik praten!
    Heb volgende week (eindelijk) vakantie. Zal dan eens een e-miel jouw kant op sturen met 'het laatste nieuws' (voor zover daar sprake van is).
    Ben overigens erg blij met mijn behaalde titel:)

Xx