Die Eltern - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Daan Huberts - WaarBenJij.nu Die Eltern - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Daan Huberts - WaarBenJij.nu

Die Eltern

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

06 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Vandaag mag ik een stukje "Glasgow"
schrijven. Na een zachte landing in Edinburgh en de taxi-rit naar Glasgow, waarbij we behalve veel spookrijders ook nog roze schapen signaleerden, arriveerden we maandagavond in ons designhotel. Even later kwam Daan ons gezelschap houden, erg fijn om hem weer in het echt te zien! Na een hapje gegeten en bijgekletst te hebben zijn we ons XXL-bed ingedoken om de volgende dag fris aan ons intensieve programma te kunnen beginnen.

Daan kreeg di-ochtend eindelijk weer eens een verantwoord ontbijt, nou ja als je bacon, eggs, worstjes en bloedworst verantwoord vindt. Daarna zijn we naar zijn huisadres gereisd, daar een hele rondleiding gehad en a cup of tea. Daarna door naar naar de uni waar de 2e rondleiding volgde, inmiddels in de stromende regen. Toen naar het Kelvin-Grove art museum en aansluitend een Starbucks koffie.
Terug in het hotel heeft Daan onze kleurige rain-douche uitgebreid getest. Di-avond hebben we heerlijk Indiaas gegeten. Teruggelopen in weer nieuwe regen en nagekletst in de lounge van ons nog steeds erg design hotel.

Vanmorgen met de trein naar Balloch aan Loch Lomond. En alweer regende het..... Maar wij zijn geen watjes en hebben ipv een highlands wandeling een midlandswandeling gemaakt. Na 3,5 uur ploeteren door de modder en een overduidelijk slippertje van Hans kwamen we gelukkig weer terug bij ons startpunt

Na weer een uitgebreide kleurendouche door Daan gaan we zo meteen naar de pub. Haggis, fish and chips, whiskey en diet-coke. Tot ziens!

Gertje (en Hans, Daan)

• 06 April 2011 - 21:27

Pietje:

Hoe was de haggis (ingewanden van een schaap) en hoe smaakte de whiskey????