To miss list - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Daan Huberts - WaarBenJij.nu To miss list - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Daan Huberts - WaarBenJij.nu

To miss list

Door: B&B

Blijf op de hoogte en volg Daan

17 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hej daar,

Long time no see, zullen we maar zeggen. De afgelopen weken ben ik een nogal luie blogger geweest. Ben bang dat dit ook een van de laatste blogs in de 'foreseeable' toekomst wordt. Na bijna vijf maanden hier te zijn geweest heb ik af en toe moeite met de juiste Nederlandse woorden te vinden voor wat ik wil zeggen - duidelijk tijd om naar huis te gaan.

Ondanks de natuurlijk zwaar overdreven verhalen die uit mijn 'gastblogs' tot jullie spreken, heb ik de afgelopen tijd natuurlijk wel wat uitgevoerd. 9 Mei was mijn laatste examen hier, en na een periode die vooral in het teken stond van studeren, dingen afronden en een aantal gasten is het nu een beetje vakantie. De eerste vier dagen van die vakantie zijn ingevuld met een roadtrip naar het zonnige zuiden, in dit geval het noorden van Engeland. Veel gezien, veel geschiedenis (Hadrian's wall), veel natuur (Groen!, de Borders), en interessante steden bezocht (Carlisle, Newcastle). Autorijden had ik ondertussen wel gemist, al doen die spookrijders hier dat dan aan de verkeerde kant van de weg.

Ondertussen regent het in Glasgow behalve water ook goodbye's, farewell's en so long's... aan afscheidsfeestjes geen gebrek. Iedere keer is het weer een leuke avond, alleen worden de kringetjes steeds een beetje kleiner. Alle bevriende Duitsers zijn alweer terug naar die Heimat, de Amerikanen zijn bijna allemaal 'een beetje door Europa aan het touren', maar de Nederlanders houden het tot nu toe goed uit. Nu nog een week, en dan zijn de meesten echt weg. De 31e 's avonds kom ik zelf aan op Schiphol.

Zodra je toch over afscheid en terugkomen aan het praten bent, realiseer je wat je eigenlijk allemaal hebt gemist;

- Een weersverwachting die heel soms ook nog uitkomt. Niet alleen maar dat koude vochtige van hier, maar ons fantastische gematigde kikkerlandjesklimaat.
- Degelijke fietspaden, vlak, zonder dat er auto's op geparkeerd staan en graag aan de normale kant van de weg.
- Fatsoenlijke pindakaas, er hoeft niet eens calve op te staan, als het maar lekker nederlands is.
- Fatsoenlijk brood (voor de pindakaas). Geen toast, geen bruine kleurstof om het er gezond uit te laten zien. Gewoon een halfje bruin van de AH
- Vlaai! Om het bij eten te houden, mijn koninkrijk voor een stuk aardbeienvlaai.
- Vlaai - Limburgs - Dialect! Ich hub t noe wal gehad met det ingels en det ranjdstedelijks, fatsoenlijk offebekkeriaans wille veur huure.
- Rowwen Heze
- Een kleintje pils, die grote wordt je op een gegeven moment ook moe. Met twee vingers vastig schuim graag.
- Een degelijke klimhal op flink wat minder dan 40 minuten fietsen. Ik wordt hier echt slap quo sport...
- Een grote witte villa met "knodsenburgh" erop. Graag inclusief fantastische huisgenoten.
- De volkskrant
- De UB (nooit gedacht dat...)
- De hangmat, de fatboy... en mijn eigen bed.
- Een boog, doelpak en een paar pijlen...
- Animal (maar daar gaan we 10-12 Juni wat aan doen)
- Zandstrand (maar daar gaan we 17 - 19 Juni wat aan doen)
- Jo's ijssalon
- ...
- Jullie natuurlijk, lieve lezers ;-). Van alles nog het meest. En oke, ook diegenen die te lui waren om dit te lezen heb ik erg gemist. Maar in Juni zie ik jullie weer!




  • 18 Mei 2011 - 12:37

    Nisha:

    En als fervent, maar kritisch lezer moet ik toch even opmerken dat 'ik word' niet met '-dt' is!

    Haha xxx

  • 18 Mei 2011 - 23:04

    Daan:

    Ik laat t staan, anders vraagt ook iedereen zich af waar dat dan precies staat ;-)

  • 22 Mei 2011 - 07:27

    Familia Jansolia:

    Daantje!!
    Ich bin froh dass du fast zuhause bist. See you and a save trip home. De flaai sjteit al kloar!!!!!!!! we wachte noe nog op de Welcome home party!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 24053

Voorgaande reizen:

03 Januari 2011 - 31 Mei 2011

Scotland

Landen bezocht: